Tübitak 4005- EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARI İLE SINIFLARDA DİJİTAL DÖNÜŞÜM


Torun N. K.

TÜBİTAK Projesi, 2025 - 2026

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Mart 2025
  • Bitiş Tarihi: Mart 2026

Proje Özeti

Bu projenin amacı, öğretmenlerin yapay zekâ teknolojilerini eğitim süreçlerine entegre ederek ders planlama, materyal geliştirme ve değerlendirme alanlarında yetkinliklerini artırmaktır. Proje, eğitimcilerin yapay zekâ destekli araçları pedagojik süreçlerde kullanarak, öğrenciler için daha etkili ve kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca, yapay zekâ kullanımının eğitimdeki etik ve hukuki boyutlarını ele alarak bilinçli ve sorumlu bir yaklaşım geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Proje, dijital dönüşüm çağında eğitimde kaliteyi artırmayı ve öğretmenlerin bu dönüşümde lider rol üstlenmelerini desteklemektedir.

Proje, Türkiye'nin 81 ilinde görev yapan ve farklı branşlardan seçilen öğretmenleri kapsamaktadır. Katılımcılar, yapay zekâ araçlarıyla ders planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine yönelik beceriler kazanacaklardır. Eğitimler, yapay zekâ teknolojilerinin öğretmenler tarafından sınıf içinde nasıl kullanılabileceğini göstermeyi amaçlayan uygulamalı atölyelerle desteklenmektedir. Ayrıca, yapay zekâ destekli materyal geliştirme, öğrenci verilerinin değerlendirilmesi ve bireysel öğrenme yollarının desteklenmesi gibi konularda öğretmenlerin becerilerini artırmaya yönelik eğitim modülleri sunulacaktır. Proje hedef kitlesi, dijitalleşme sürecine uyum sağlamak ve öğrencilerin eğitimdeki başarılarını artırmak isteyen öğretmenlerden oluşmaktadır.

Proje etkinlikleri uygulamalı atölye çalışmaları, grup tartışmaları ve örnek olay analizleri gibi aktif öğrenme yöntemleriyle yürütülecektir. Her oturum, yapay zekâ araçlarının eğitim süreçlerindeki kullanımını pratik bir şekilde ele alacaktır. Katılımcılar, ders planlaması ve materyal geliştirme süreçlerini yapay zekâ ile destekleyen uygulamalar üzerinde çalışacaklardır. Aynı zamanda, yapay zekâ teknolojilerinin etik ve hukuki boyutlarını tartışarak bu araçları bilinçli bir şekilde kullanma konusunda farkındalık kazanacaklardır. Projenin sonunda, öğretmenlerin bu teknolojileri eğitim süreçlerine entegre ederek öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsemeleri, sınıflarında dijital dönüşümü hayata geçirmeleri ve bu alandaki yenilikçi uygulamalara öncülük etmeleri beklenmektedir.