İnternet teknolojilerinde yaşanan gelişmeler neticesinde insanların kendilerini ifade edebilecekleri, sosyalleşebilecekleri ve paylaşımlarda bulunacakları sosyal alanların sayısında artış yaşanmıştır. Bu alanlar dijitalleşme doğrultusunda sosyal medya platformları olarak adlandırılmaktadır. Sosyal medya platformlarında muazzam boyutta veri oluşmaktadır. Büyük ya da yığın veri olarak da adlandırılan bu veri sosyal bilimler alanlarının bir çoğunda merak oluşturmakta ve anlamlı sonuçlar çıkarmak üzere inceleme altına alınmaktadır. Sosyal medya madenciliği diye adlandırılan bu süreçte Twitter özellikle özgür ifade alanı olarak büyük yer edinmektedir. Mark Zuckerberg şirketini Meta ismini değiştirmesi ile dikkatler metaverse kavramına çekilmiştir. Bu anlamla toplumsal ve de ticari olarak metaverse'in etkilerinin araştırılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Toplumu şekillendiren önemli bir faktör olan dini inanışların metaverse içerisindeki yansımasının araştırılması diğer bir gerekliliktir. Bu amaçla çalışmada metaverse ve din ile ilişkilendirilen ifadelere yönelik atılan tweetler sosyal medya madenciliği yöntemi ile çekilerek içerik analizi yapılmış ve yorumlanmıştır. Veri toplama aracı olarak çalışmada R programlama kullanılmıştır.
Due to the rapid development of Internet technologies, the number of social platforms where people can socialize and share have increased. These platforms are called social media platforms in line with digitalization. These social media platforms are providing enormous data. This data, called big or bulk data, creates a curiosity on social sciences and they are investigated to make significant conclusions. Twitter where people are free to express their feelings is the one of the most important social media platforms in social media mining. Since Mark Zuckerberg announced to rename his company Meta, metaverse takes the attention. In this sense, the requirement of investigation of the social and commercial effects of metaverses has emerged. Another necessity is the research of the interaction between religion which is an important factor of society and metaverse. For this purpose, content analysis was made and interpreted by using the social media mining method for the metaverse and religion-related expressions in this research. The R program was used as a data collection tool.