TEORİ VE UYGULAMADA SOSYAL BİLİMLER 3, Prof. Dr. Ateş BAYAZIT Doç. Dr. Fadime DİLBER, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.463-491, 2024
Gerek kamu gerek özel sektörde faaliyet gösteren kurumlar stratejik planlama çerçevesinde iç ve dış çevre faktörlerinin kurumlara olan etkilerini saptayarak mevcut durumlarını belirler ve buna bağlı olarak amaç ve stratejilerini ortaya koyar. Amaçlara ulaşmak için geliştirilen stratejileri bir kontrol sistemi dâhilinde uygular. İl Milli Eğitim Müdürlükleri (MEM) hazırladıkları stratejik planlamalar ile o ilin eğitiminin geleceğini tasarlamaya çalışmaktadır. Bu araştırmada nüfusu 100.000- 250.000 arası olan 10 ilin Milli Eğitim Müdürlükleri’nin stratejik planlamalarının karşılaştırılmalı analizi yapılmıştır. Hazırlanan stratejik planlamaların 2018 yılında Kalkınma Bakanlığı tarafından yayımlanan Kamu Kurumları İçin Stratejik Planlama Kılavuzuna uygun olup olmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Yapılan analiz sonucu elde edilen bulgulara göre; araştırmada ele alınan tüm İl Milli Eğitim Müdürlükleri’nin stratejik planlarının, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) planına göre oluşturulduğu görülmüştür. Ayrıca yapılan planların bazı bölümlerinin tamamen bakanlığın planından alıntılandığı, bazı bölümlerinde de hatalar tespit edilmiştir