Bu çalışmanın amacı meslek yüksekokulu öğrencilerinin üniversiteye yerleşme biçimlerine göre (sınavla ya da sınavsız) temel matematik konularındaki başarı durumları nın karşılaştırılmasıdır. Veriler Anadolu Üniversitesine bağlı dört meslek yüksekokulunda öğrenimlerini sürdüren 617 meslek yüksekokulu ve 26 Açıköğretim Fakültesi ön lisans öğrencisine araştırmacı tarafından hazırlanan “kişisel bilgi formu” ve “matematik testi”nin uygulanması ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda meslek yüksekokulu öğrencilerinin üniversiteye yerleşme biçimlerine göre temel matematik konularındaki başarılarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Öğrencilerin ortaöğretim ve yükseköğretimde aldıkları matematik derslerindeki başarılarında da istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunurken cinsiyete göre başarı durumlarında farklılık bulunamamıştır.
The purpose of this study is to compare vocational school students' success at basic mathematics subjects with regard to their entrance to the university. The data were obtained by administering a “Personnel Information Form” and “the Mathematics Test” prepared by the researcher to 617 vocational school students and 26 two-year degree programs at the Open University in Turkey. After analyzing the data, a considerable statistical difference in basic mathematical knowledge and skills among students was found based on students' entrance ranks to the programs. The results of the research indicated that there is a significant difference in success on mathematics courses taken at high schools and universities. On the other hand, there was no significant difference between men and women on mathematics tests.