Mühendislik fakülteleri, meslek yüksekokulları veya teknik okullarda makine ve benzeri bölümlerden eğitim alan teknik öğrencilere düz dişli gibi makine parçaları imalat uygulamaları yaptırılmaktadır. Bu uygulamalar öğrencilere üniversal freze ve torna gibi tezgâhları kullanabilme becerisini kazandırmaktadır. Böylece makine tasarımlarında yaygın olarak kullanılan düz dişli hesaplamaları ve montaj sistemleri öğrenilmektedir. Bu çalışmada düz dişli çark hesaplamaları ve yapım resmini hazırlayan bir yazılım geliştirilmiştir. Geliştirilen yazılımla üniversal freze tezgâhlarında modül freze çakısı ile yapılacak dişli çark imalatı için gerekli olan teknik bilgiler, hesaplamalar ve çizimler otomatik olarak yapılarak yapım resmi çıktısı alınabilmektedir. Öğrencilerin teknik bilgi ve hesaplamaları yazılım destekli öğrenmeleri sayesinde uygulama hazırlık zamanı azalmaktadır. Makine alanında geliştirilen bu yazılımın öğrencilere teknik bilgi ve beceri katkı sağlaması beklenmektedir.
Technical students who receive training from engineering faculties, vocational schools, or technical schools from machinery and similar departments are made to manufacture machine parts such as spur gears. These applications provide students with the ability to operate machines such as universal milling and lathes. Thus, spur gear calculations and assembly systems commonly used in machine designs are learned. In this study, a software that prepares spur gear calculations and construction drawing has been developed. With the developed software, the technical information, calculations and drawings required for the gear wheel manufacturing to be made with the module milling cutter on the universal milling machines can be made automatically and the production picture output can be obtained. Thanks to the software-supported learning of the students' technical knowledge and calculations, the application preparation time is reduced. This software developed in the field of machinery is expected to contribute to the technical knowledge and skills of the students.