Yoğun Bakım Ünitesinde Hemşirelik Öğrencilerine Verilen El Hijyeni Eğitiminin El Mikrobiyotasına Etkisinin Belirlenmesi


Özdemir F., Kılıç H. S., Sungur B., Aydın E., Taşcı M.

Genel Tıp Dergisi, cilt.34, sa.4, ss.476-485, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 34 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.54005/geneltip.1445855
  • Dergi Adı: Genel Tıp Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.476-485
  • Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışma hemşirelik dördüncü sınıf öğrencilerinin el hijyeni uygulama ve inançlarının el florası ile karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu bağlamda el hijyeni eğitiminin etkinliğini değerlendirmeyi amaçlıyoruz. Gereç ve Yöntemler: Bu araştırma ön test, son test ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. El Hijyeni Uygulama Envanteri ve El Hijyeni İnanç Ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. Öğrencilere herhangi bir müdahale öncesinde el florası için örnek toplamak amacıyla bant çıkarma ve sürüntü alma yöntemleri uygulanmıştır. Deney grubuna son test uygulanmıştır. Bulgular: Her iki grubun el hijyeni inançları ve uygulamaları eğitim öncesinde benzerdi. El Hijyeni Uygulama Envanteri ve El Hijyeni İnanç Ölçeği puanları eğitim öncesi ve sonrası incelendiğinde eğitim sonrası ölçek puanlarında artış gözlendi. Bu çalışmada genel el florasında bulunan mikroorganizmalar basit bir şekilde tanımlanmış ve el hijyeni eğitimi sonrası değişimler gözlemlenmiştir. Ayrıca çalışma, mikrobiyal yük açısından eğitim sonrası el florasının yapısına ışık tutmaktadır. Sonuç: El hijyeni eğitimi ile el mikrobiyota yükünde ve patojen gruplarda anlamlı bir azalma olduğu deneysel olarak belirlenmiştir.
Purpose: This study is conducted with the purpose of comparing fourth-year nursing students' hand hygiene practices and beliefs with their hand flora. Additionally, we aim to assess the effectiveness of hand hygiene education in this context. Material and Methods: This research has been conducted using a pre-test, post-test, and control group quasi-experimental design. The Hand Hygiene Application Inventory and the Hand Hygiene Belief Scale administered as pre-tests. Students underwent tape stripping and swab methods to collect samples for their hand flora before any interventions. A post-test was conducted for the experimental group. Results: The hand hygiene beliefs and practices of both groups were similar before training. When the Hand Hygiene Application Inventory and Hand Hygiene Belief Scale scores before and after the training were examined, an increase was observed in the scale scores after the training. In this study, the microorganisms present in the general hand flora were identified simplistically, and the changes were observed after hand hygiene education. Furthermore, the study shed light on the structure of hand flora after education in terms of microbial load. Conclusion: It has been experimentally determined that there is a significant decrease in hand microbiota load and pathogenic groups with hand hygiene education.