Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi BŞEÜ / SBFD 2023, 1(1): 27-39, cilt.1, sa.1, ss.27-39, 2023 (Hakemli Dergi)
Özet: Bu araştırmada bireylerin aileleri hakkında Instagram platformunda paylaştıkları fotoğraflar konu edinilmiş ve bu
fotoğraflarda ailenin nasıl temsil edildiğini belirlemek amaçlanmıştır. İçerik analizi yöntemi ile yapılan araştırmanın analiz birimi,
görsel paylaşımlar olan fotoğraflardır. Veriler, #ailefotoğrafları etiketiyle herkese açık gönderi olarak yapılan paylaşımlar içinden
seçilmiş ve analiz için 7 bağımsız kategori belirlenmiştir. Ölçme sonuçlarının güvenirliği için değerlendiriciler arası tutarlılık
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın en dikkat çeken sonuçlarından birisi fotoğrafların en az 3 kişi içermesidir. Aile olmak
konusunda çocuk sahibi olmaya atfedilen değere işaret eden bu sonuç çocuk sisteme dâhil olduğunda fotoğrafın bir aile fotoğrafı
olarak paylaşıldığını göstermektedir. Araştırma çekirdek ailenin etrafında belirgin bir sınır olduğunu ve ikinci bir sınırın da kimi
geniş aile üyelerini kapsayan bir alanı içine aldığını ortaya koymuştur. Araştırmanın diğer sonuçları paylaşılan aile fotoğraflarının
duygusunun pozitif duygular olduğu, planlanmış ve çekim anında planlanmış fotoğraflardan oluştuğu, yoğun olarak kutlamalara ait
olduğu ve ailenin gündelik yaşamına ait fotoğrafların paylaşımlarda çok daha az yer bulduğudur.
Anahtar Kelimeler: Aile, Aile Fotoğrafları, Instagram, Sosyal Hizmet, İçerik Analizi.
In this research, the photos shared by individuals about their families on the Instagram platform are discussed and it is
aimed to determine how the family is represented in these photos. The analysis unit of the research conducted with the content
analysis method is the photographs, which are visual shares. The data were selected from the posts made as a public post with the
hashtag #familyphotos and 7 independent categories were determined for analysis. Inter-rater reliability measures method was used
for the reliability of the measurement results. One of the most striking results of the research is that the photographs contain at least
3 people. This result, which points to the value attributed to having a child in terms of being a family, shows that when the child is
included in the system, the photo is shared as a family photo. The research revealed that there is a clear boundary around the nuclear
family and a second boundary encompasses some extended family members. Other results of the research are that the feeling of
family photos shared are positive emotions, they consist of planned, planned photos at the time of shooting, they mostly belong to
celebrations, and the photos of the daily life of the family find much less space in the shares.
Keywords: Family, Family Photos, Instagram, Social Work, Content Analysis.