Endüstri 4.0 ile gelen öğrenme ve eğitim etkinlikleri değişecektir. Bu çalışmada İ.İ.B.F. öğrencilerinin Endüstri4.0 a bakış açıları teknoloji kabul modeli kapsamında belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma 2018 yılı Mart ayındaİ.İ.B.F. öğrencilerine uygulanmış ve eksiksiz doldurulan 462 anket analize tâbi tutulmuştur. İ.İ.B.F. altındakiİşletme, Yönetim Bilişim Sistemleri İktisat, Maliye ve Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi öğrencilerine demografikbilgileri içeren sorularla birlikte, 15 ifade ve 4 boyuttan oluşan (Algılanan Fayda, Algılanan Kullanım Kolaylığı,Kullanıma Yönelik Niyet ve Kullanım Davranışı) Teknoloji Kabul Modeli (TKM) soruları sorulmuştur. Elde edilenveriler arasındaki farklılıklar t-testi ve ANOVA ile ölçülmüştür. Modelde yer alan değişkenler arasındakietkilerin incelenmesi için yapısal eşitlik modeli (YEM) kurularak, AMOS ile analiz edilmiştir. T-testi neticesindecinsiyetin farklılık yaratmadığı bulunmuştur. ANOVA testi sonucu bölümler arasında farklılıklar olduğu ortayaçıkmıştır. YEM ile birlikte algılanan kullanım kolaylığının algılanan fayda üzerinde, algılan kullanım kolaylığınınkullanıma yönelik niyet üzerinde, algılanan faydanın kullanıma yönelik niyet üzerinde ve kullanıma yönelikniyetin kullanım davranışı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Bu etkilerin etkikatsayıları analiz neticesinde belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrenciler açısından Endüstri 4.0’a yönelik pozitif biralgı bulunmaktadır.
The structure of education and learning activities will be changed by the fourth industry revolution named Industry 4.0. The scope of this research is to define the perspective of university students through the technology acceptance model (TAM) to the Industry 4.0. The research was applied in March 2018 and completed 462 questionnaires were analyzed. The survey has demographics questions and 15 statements that adapted from the scale of the technology acceptance model. The hypotheses were tested by T-test and ANOVA test and findings were noted. The TAM was tested by the structure equation model and findings were also noted. By the results, perceived ease of use has positively and direct effect on perceived usefulness. Also, perceived ease of use has positively and direct effect on intention to use. Moreover, perceived usefulness has positively and direct effect on Intention to use. Finally, the intention has positively and direct effect on usage behaviour. As a result, there is a growing perception to Industry 4.0 among university students.