JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL RESOURCES (ASR JOURNAL), cilt.10, sa.1, ss.1-13, 2025 (Hakemli Dergi)
Gün geçtikçe internet ortamında bazı platformlarda çevrimiçi yorum yapan kişi sayısı artmaktadır. Çevrimiçi ortamlarda yapılan bu yorumlar, birçok bireyi sosyal bir ağ vasıtasıyla ortak paylaşım yapan platformlarda buluşturmaktadır. Çevrimiçi yapılan yorumlar sayesinde günümüzde insanlar bir turizm ürününü satın almaya karar verirken zorluk yaşamamaktadırlar. Çünkü turizm olgusu sonucunda bireylerin yanına kar kalan yegâne şey deneyimdir. Bu bağlamda yola çıkarak bireyler gidecekleri destinasyonları önceden deneyimleyen kişilerin çevrimiçi yaptıkları yorumları dikkate almaktadırlar ve kararlarını bu yönde vermektedirler. Bir başka deyişle çevrimiçi tüketici yorumları, turizm ürününü almak isteyen kişilerin inceleme yapması neticesinde satın alma ve karar verme davranışlarını etkilemektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı; tüketicilerin Uludağ Kayak Merkezi hakkında TripAdvisor platformuna yaptıkları yorumların değerlendirilmesidir. Bu amaçla Uludağ Kayak Merkezi ziyaretçilerinin yaşadıkları deneyimlerden çıkarım yapılıp daha iyiye ulaşma sağlanabilir. Bu bağlamda çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenip doküman incelemesi veri toplama tekniğinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada, Tripadvisor.com web sitesi vasıtasıyla Uludağ Kayak Merkezi ile ilgili yazılan 251 Türkçe çevrimiçi yorum bilgisayar ortamına aktarılmıştır ve incelemelerde bulunulmuştur. Ayrıca incelenen yorumlar MAXQDA 2024 nitel veri analizi programı aracılığıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışmada Nitel araştırma yöntemi benimsenip doküman incelemesi veri toplama tekniğinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda kod ve kod sistemi, kelime bulutu, temel ve alt temalar ve tek vaka modeli oluşturulmuştur. Toplamda 7 temel tema 23 alt tema kodlanmıştır. Uludağ Kayak Merkezi hakkında yapılan yorumlar nezdinde çeşitli kriterler oluşturulmuş ve öneriler getirilmiştir.