Uzaktan Eğitimde Başarının Ölçülmesi (Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Finans ve Bankacılık Bölümü Örneği)


Güney A.

ERPA uluslararası eğitim kongresi, Balıkesir, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2023, cilt.1, ss.26

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Balıkesir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.26
  • Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ülkemizde korona salgını nedeniyle 2019-2021 yılları arasında eğitimin veriliş biçimi değişmiş ve yüz yüze eğitim online eğitim haline gelmiştir. Ayrıca ülkemizde yaşanan deprem felaketi sonucunda yüz yüze eğitim bırakılarak tekrar 2022-2023 bahar döneminde tekrar online eğitim süreci başlamıştır. Yüz yüze eğitimin ve online eğitimin öğrencilerin başarı düzeyleri üzerinde olumlu veya olumsuz etkileri olabilmektedir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, çevrimiçi muhasebe dersi alan öğrencilerin, başarı düzeylerinin belirlenmesi ve başarı düzeylerinin ölçülmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Finans ve Banka Bölümlerinde muhasebe ile ilgili ders alan öğrencilerin başarı düzeylerinin belirlenmesi amacıyla Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) aracılığıyla toplam 100 öğrenci değerlendirilmiştir. Frekans analizi yardımıyla araştırma bulguları analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda çevrim içi muhasebe dersindeki başarı veya başarısızlık düzeyi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Online eğitiminde başarı düzeyi saptanmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, muhasebe, uzaktan eğitim, başarı