ERPA uluslararası eğitim kongresi, Balıkesir, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2023, cilt.1, ss.26
Ülkemizde korona salgını nedeniyle 2019-2021 yılları arasında eğitimin veriliş biçimi değişmiş ve yüz yüze
eğitim online eğitim haline gelmiştir. Ayrıca ülkemizde yaşanan deprem felaketi sonucunda yüz yüze eğitim
bırakılarak tekrar 2022-2023 bahar döneminde tekrar online eğitim süreci başlamıştır. Yüz yüze eğitimin ve
online eğitimin öğrencilerin başarı düzeyleri üzerinde olumlu veya olumsuz etkileri olabilmektedir. Bu bağlamda
bu araştırmanın amacı, çevrimiçi muhasebe dersi alan öğrencilerin, başarı düzeylerinin belirlenmesi ve başarı
düzeylerinin ölçülmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Uygulamalı Bilimler
Fakültesi, Finans ve Banka Bölümlerinde muhasebe ile ilgili ders alan öğrencilerin başarı düzeylerinin
belirlenmesi amacıyla Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) aracılığıyla toplam 100 öğrenci değerlendirilmiştir. Frekans
analizi yardımıyla araştırma bulguları analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda çevrim içi muhasebe
dersindeki başarı veya başarısızlık düzeyi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Online eğitiminde başarı düzeyi
saptanmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Eğitim, muhasebe, uzaktan eğitim, başarı