İnsanoğlunun her alandaki kalitesine, konforuna ve tatmin duygusuna olan ilgi,yüzyıllardır süregelmektedir. Bunun için temel alınan kriterler birçok dönüşüm vedeğişime uğramıştır. Topluma faydalı olma, kendini ispatlama, maddi zenginlik,tatmin duygusu, eğitim, sağlık, iyi yönetim, girişimcilik, koruma ve güvenlik, kişi- sel özgürlük, beşeri sermaye, farklı zamanlarda ve farklı bileşenlerde kişi ve top- lum refahına ulaşmada kullanılan araçlar olmuşlardır. Son dört yıldır gelişmiş re- fah ölçüm ve karşılaştırma yöntemlerine göre en önemli bir ölçüm göstergeside eğitimdir. Eğitimin mikro ve makro düzeyde birçok alanı doğrudan ve dolay- lı olarak etkilediği artık tartışma götürmez bir konudur. Bu çalışmanın amacı, re- fah ölçümünde kullanılan araçları ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde inceleyerek,Türkiyede refah düzeyini, refah ölçümünde kullanılan eğitim verisiyle ülke karşı- laştırmalarıyla belirlemektir.
There has been an everlasting interest towards quality, comfort and sense of sa- tisfaction of humankinds. Criteria on this topic has changed and diversified overthe years. Benefaction, self-actualization, wealth, sense of satisfaction, educati- on, health, good governance, entrepreneurship and opportunity, safety and se- curity, personal freedom, social capital have been means to reach personal andsocial welfare in different times and different combinations. For the last four years, in accordance to the most developed welfare measurement and comparisonmethods, one of the most important welfare indicator is education. Direct and indirect effects of education on micro and macro levels are undisputable. The aimof this study is to investigate the instruments and methods used in welfare me- asurement and to determine the level of welfare in Turkey using education as awelfare measure tool and compare Turkey with other countries.