Bu çalışmada, kombilerde yoğuşma ısı değiştiricisi imalatında yaygın bir kullanım alanına sahip olan Alüminyum - Silisyum alaşım sistemine ait Etial-141 alaşımının korozyon hasarı incelenmiştir. Korozyona uğrayan ve uğramayan kanatlı borulu ısı değiştirici numunelerin iç, yan yüzeyleri ve kesitleri optik mikroskopta incelenmiştir. Bu numuneler potansiyodinamik polarizasyon yöntemi kullanılarak % 3,5 NaCl çözelti içerisinde korozyon işlemine tabi tutulmuşlardır. Yapılan bu deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçlarda, korozyona uğrayan ısı değiştiricilerde korozyonun nedeni alüminyum ısı değiştirici ile bakır borunun birbirleri ile temas halinde bulunmasından ve aralarından akım geçişine müsait bir ortamda bulunmalarından dolayı oluşan galvanik korozyondur. Korozyona maruz kalmayan ısı değiştiricisinin yüzey ve kesitinden alınan alüminyum alaşımının % 3,5 NaCl çözeltisi içerisindeki potansiyodinamik polarizasyon eğrileri ve korozyon yüzeyleri incelendiğinde korozyonun oyuklanma şeklinde geliştiği ve benzer korozyon davranışı sergilediği tespit edilmiştir.
Corrosion damage of Etial-141 alloy belonging to the Aluminum - Silicon alloy system, which is widely used in condensing heat exchanger production in combi boilers has been investigated in this study. Internal, side surfaces and cross-sections of samples obtained with heat exchanger subjected to corrosion process were compared to non-corroding samples by an optical microscope. These samples were subjected to potentiodynamic polarization in a 3.5 % NaCl solution. In the results obtained from these experimental studies, corrosion in heat exchangers is due to the fact that the aluminum heat exchanger and the copper pipe are in contact with each other and galvanic corrosion due to their presence in an environment suitable for flow passage. The corrosion behaviour of the aluminum alloy taken from the surface and cross-section of the heat exchanger which is not exposed to the corrosion was evaluated by potentiodynamic polarisation measurements in 3.5 % NaCl solution. The results obtained from these experimental studies, corrosion developed in the form of pitting and exhibited similar corrosion behavior.