Amaç – Aile işletmelerinin yaşadığı pazarlama ve markalaşma sorunlarına dikkat çekmek ve busorunlara yönelik güncel durum tespiti yaparak, markalaşmanın Bilecik ilinin Bozüyük ilçesindekiaile işletmelerince ne ölçüde benimsendiği, söz konusu işletmelerin pazarlama sorunlarının nelerolduğunun belirlenmesidir.Yöntem – Araştırma sorularının kapsamlı doğası gereği keşfedici ve betimsel bir yöntembenimsenerek, insanların “yaşanmış tecrübelerini” araştırmak ve doğal olarak meydana gelenolayların doğal ortamlarına odaklanmak için nitel paradigma desenlerinden, fenomenolojik deseninkullanılması uygun görülmüştür. Araştırma kapsamında veriler görüşme yöntemi kullanılarak eldeedilmiştir.Bulgular – Belirtilen amaç ve yöntem çerçevesinde temel pazarlama sorunlarının Türkiye’dekimevcut sosyo-ekonomik durum ve bundan kaynaklı tüketici davranışlarına bağlı olarak düşen satışrakamları, artan rekabet, finansman için bankalarla yapılan anlaşmalar ve bankalara verilentaahhütler işletmelerin pazarlama ve satış stratejilerini belirlemesinde önemli rol oynaması olduğugözlemlenmektedir. Markalaşma süreci genelde lüks ve masraflı görülmekte ve işletmelerin markaseçimleri büyük çoğunlukla birçok aile işletmesinde olduğu gibi, soy isimlerine ve aile büyüklerininyaşadıkları yerlere ve lakaplarına dayanmaktadır.Tartışma – Çalışma sonucunda elde edilen bulgular bağlamında kurumsallaşma sürecininişletmelerin genel olarak pazarlama, markalaşma ve yönetsel sorunlarının azalmasına ve diğerproblemlerin uzun vadede çözülebilmesine katkı sağlayabileceği ifade edilmektedir. Öte yandanörneklem bağlamında aile işletmelerinde profesyonel yöneticilere sıcak bakılmadığı vekurumsallaşmanın algısal olarak maliyetle eşlendiği sonucu dikkat çekici görünmektedir.
Purpose - To draw attention to the marketing and branding problems experienced by family businesses and due diligence for these issues. Besides see the extent to which branding is adopted by family businesses in the Bozüyük district of Bilecik. Design/methodology/approach - In this study, the use of phenomenological design, which is one of the qualitative paradigm designs, was considered appropriate. The data were obtained by using interview method. Content analysis was utilized in the analysis of the data and main and subthemes were determined within the framework of the resulting codes. Findings - Within the framework of the stated purpose and method, it is seen that the basic marketing problems caused by the current socio-economic situation in Turkey. In addition, sales figures, increasing competition, and agreements with banks for financing are other problems. On the other hand, the branding process is often seen as luxurious and costly. And the brand choices of the enterprises are mostly based on their surnames and nicknames. Discussion - In the context of the findings obtained from the study, the institutionalization process is aimed at reducing the overall marketing, branding and managerial problems of enterprises. On the other hand, in the context of the sample, it is understood that professional managers in family businesses are not treated warmly.