Araştırma, turizm rehberliği öğrencilerinin kariyer algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada nicel yöntem benimsenmiştir Araştırmanın örneklemi olasılığa dayalı olmayan örnekleme türlerinden kolayda örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Bu kapsamda Türkiye’deki devlet üniversitelerinde turizm rehberliği ön lisans, lisans ve yüksek lisans programlarında eğitimine devam eden 406 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Veriler Ocak 2020 - Mart 2020 tarihlerinde çevrimiçi platformdan elde edilmiştir. Elde edilen verilere faktör, korelasyon, varyans analizi (ANOVA), kümeleme ve çoklu uyum analizleri uygulanmıştır. Bulgular, turizm rehberliği öğrencilerinin kariyer algılarının “işin doğası”, “işin zorluğu”, “işin değeri”, “ekonomik getiri” “dini ifade özgürlüğü” ve “saygınlık” olmak üzere altı boyutta toplandığını; saygınlık boyutu dışında kalan diğer tüm faktörler için rehberlik mesleğinde kariyer yapma isteği duyduklarını göstermektedir. Öğrencilerin kariyer algıları genel olarak orta ve yüksek seviye aralığında olmakla beraber yükseköğrenim düzeylerine göre bir karşılaştırma yapıldığında ise lisans düzeyindeki öğrencilerin kariyer algılarının diğerlerine göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Bir diğer bulgu da erkek öğrencilerin kadınlara göre daha yüksek mesleki kariyer algısına sahip olduğudur. Son olarak öğrencilerin; gelecekte çalışma kartı almak istedikleri diller arasında ilk sırada İngilizcenin yer aldığı, bunu Rusça ve İspanyolcanın takip ettiği, bölgesel rehber olarak hizmet vermek istedikleri ve gelecekte uzmanlaşma bağlamında ise en çok arkeoloji, gastronomi ile sanat tarihi ve kültürel miras alanlarını tercih etmek istedikleri tespit edilmiştir.
The study aims to determine the career perceptions of Tourism Guidance students. In line with this purpose, quantitative method was adopted in the study. The sample of the study was determined according to the convenience sampling method, which is one of the non-probabilistic sampling types. In this context, 406 students who continue their education in associate degree, bachelor's degree, and Master's degree in Tourism Guidance programs at Turkey's state universities constitute the sample of the study. Questionnaire was used as data collection technique in the research between January – March 2020. The data has been obtained from the online platform. Factor, correlation, analysis of variance (ANOVA), clustering and multiple fit analyses were applied to the data obtained. The findings show that tourism guidance students' career perceptions are grouped into six dimensions: “nature of work", “difficulty of work", “value of work”, “economic return”, “freedom of religious expression”, and “prestige”; and that they urge to have a career on Tourism Guidance due to the factors apart from " prestige ". Although students' career perceptions are generally at medium and high-level range, when a comparison is made according to their higher education levels, it was found that the career perceptions of undergraduate students are higher than the others. Another finding is that male students have a higher perception of a professional career than females. Finally, it was determined that English, which is followed by Russian and Spanish, is the first preference among the languages that students want to receive a study card in the future, they want to serve as a regional guide, and in the context of specialization in the future, they will mostly prefer archeology, gastronomy and art history and cultural heritage.