İstanbul’un Tarihi ve Kültürel Değerleri Kapsamında Arz Sağlayıcılar Perspektifinden Destinasyon İmajının Değerlendirilmesi ve Analizi


Yamaç Erdoğan Z., Zengin B.

Journal of History Culture and Art Research, cilt.8, sa.1, ss.419-424, 2019 (Hakemli Dergi)

Özet

İstanbul, sahip olduğu tarihi ve kültürel kaynaklar bağlamında turistlere eşsiz deneyimler sunan bir

destinasyon olarak yüzlerce yıldır cazibe merkezi konumundadır. Söz konusu cazibenin sürdürülebilmesi,

destinasyon imajının olumlu olması ile de doğrudan ilişkilidir. Bu çalışmada destinasyon imajının

şekillendirilmesinde rol oynayan paydaşlardan biri olan otellerin pazarlama yöneticilerinin nezdinde,

turistlerin İstanbul destinasyonunun imajını nasıl algıladığını ve bunun pazarlama çalışmalarına nasıl

yansıdığını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olarak tasarlanan bu çalışma için veri toplamada

görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda İstanbul’da faaliyet gösteren 40 adet beş yıldızlı otel

işletmesinin pazarlama yöneticileri ile yüz yüze görüşülerek mülakat yapılmış, elde edilen veriler bilgisayar

destekli nitel veri analizi programı “MAXQDA” kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.

Elde edilen sonuçlara göre; İstanbul destinasyonu imajının 2016 yılında güvenlik temelli sorunlardan dolayı

negatif etkilendiği, son iki yılda pozitif yönelimli olarak olumluya doğru gitmekte olduğu ortaya çıkmıştır.

Gelecekte ise pazarlama yöneticileri tarafından İstanbul destinasyonu imajının olumlu olacağı tahmin

edilmektedir. Bu doğrultuda yapılması gerekenler; tanıtım ve reklam çalışmalarında küresel bir yaklaşım

benimseyerek İstanbul’un adıyla markalaşacak organizasyonlara süreklilik kazandırmak, sağlık turizmi ve

özellikle düğün organizasyonlarıyla ön plana çıkan Hint pazarı gibi yeni fırsatlara yönelerek alternatif faaliyet

alanları keşfetmek ve geliştirmektir.