Journal of History Culture and Art Research, cilt.8, sa.1, ss.419-424, 2019 (Hakemli Dergi)
İstanbul, sahip olduğu tarihi ve kültürel kaynaklar bağlamında turistlere eşsiz deneyimler sunan bir
destinasyon olarak yüzlerce yıldır cazibe merkezi konumundadır. Söz konusu cazibenin sürdürülebilmesi,
destinasyon imajının olumlu olması ile de doğrudan ilişkilidir. Bu çalışmada destinasyon imajının
şekillendirilmesinde rol oynayan paydaşlardan biri olan otellerin pazarlama yöneticilerinin nezdinde,
turistlerin İstanbul destinasyonunun imajını nasıl algıladığını ve bunun pazarlama çalışmalarına nasıl
yansıdığını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olarak tasarlanan bu çalışma için veri toplamada
görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda İstanbul’da faaliyet gösteren 40 adet beş yıldızlı otel
işletmesinin pazarlama yöneticileri ile yüz yüze görüşülerek mülakat yapılmış, elde edilen veriler bilgisayar
destekli nitel veri analizi programı “MAXQDA” kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.
Elde edilen sonuçlara göre; İstanbul destinasyonu imajının 2016 yılında güvenlik temelli sorunlardan dolayı
negatif etkilendiği, son iki yılda pozitif yönelimli olarak olumluya doğru gitmekte olduğu ortaya çıkmıştır.
Gelecekte ise pazarlama yöneticileri tarafından İstanbul destinasyonu imajının olumlu olacağı tahmin
edilmektedir. Bu doğrultuda yapılması gerekenler; tanıtım ve reklam çalışmalarında küresel bir yaklaşım
benimseyerek İstanbul’un adıyla markalaşacak organizasyonlara süreklilik kazandırmak, sağlık turizmi ve
özellikle düğün organizasyonlarıyla ön plana çıkan Hint pazarı gibi yeni fırsatlara yönelerek alternatif faaliyet
alanları keşfetmek ve geliştirmektir.