The Review of Content Marketing as a Rising Trend in Digital Marketing Area


Creative Commons License

ASLAN R., TARAKÇI İ. E.

İşletme Araştırmaları Dergisi, vol.14, no.1, pp.1010-1022, 2022 (Peer-Reviewed Journal) identifier

Abstract

Purpose - Nowadays, by the new opportunities that have emerged with the developments in technology and communication, consumers can access the information they need more easily and quickly. As a result, the number of conscious consumers in the society has increased and the changes of purchasing behavior of consumers have occurred. By keeping up with this change, businesses have sought new ways to interact with consumers. As a result of this search, digital marketing offers new ways for businesses to reach consumers. As a rising method in the digital marketing era, content marketing is used more and more by businesses. In this study, the content marketing that is a new trend rising in the historical process, the channels of content marketing and its importance for businesses will be analyzed. Designmethodologyapproach – Qualitative research method is used in this study. In the context of the study, different sources in the historical development of content marketing and new communication channels using with today’s developing technology are examined. Result – With the results of the study, nowadays the content marketing is used more effectively and efficiently in digital environment through new channels though it is very old concept. Discussion – In line with the results obtained, it is predicted that businesses should use more intensely content marketing -which is a rising trend to retain existing customers and gain new customers in an increasingly competitive environment. Moreover, it is important for businesses to prefer content sharing channels that are compatible with the target audience.
Amaç – Günümüzde teknoloji ve iletişim alanındaki gelişmeler ile ortaya çıkan yeni olanaklar sayesinde tüketiciler ihtiyaç duydukları bilgiye daha kolay ve hızlı ulaşabilmektedirler. Bunun sonucunda toplumda bilinçli tüketicilerin sayısı artmış ve tüketicilerin satın alma davranışlarında değişmeler meydana gelmiştir. İşletmeler de bu değişime ayak uydurarak tüketiciler ile etkileşim halinde olmak için yeni yöntemler arayışına girmişlerdir. Dijital pazarlama bu arayışın bir sonucu olarak işletmelerin tüketicilere ulaşması için yeni yöntemler sunmaktadır. Dijital pazarlama çağında yükselen bir yöntem olarak içerik pazarlaması işletmeler tarafından her geçen gün daha fazla kullanılmaktadır. Bu çalışmada, yeni bir trend olarak içerik pazarlamasının tarihsel süreç içerisinde yükselişi, içerik pazarlamasının kanalları ve işletmeler açısından önemi ortaya konmaya çalışılacaktır. Yöntem – Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında içerik pazarlamasının tarihsel gelişimi içinde farklı kaynaklar incelenmiş ve günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte kullanılan yeni iletişim kanalları incelenmiştir. Bulgular – Çalışma sonucunda içerik pazarlamasının çok eski bir kavram olmasına rağmen günümüzde dijital ortamda yeni kanallar aracılığıyla daha etkin ve verimli kullanıldığı görülmüştür. Tartışma – Elde edilen sonuçlar doğrultusunda işletmelerin artan rekabet ortamında mevcut müşterileri elde tutmak ve yeni müşteriler kazanmak için yükselen bir trend olan içerik pazarlamasını daha yoğun kullanmaları gerektiği öngörülmüştür. Ayrıca, hedef kitle ile uyumlu içerik paylaşım kanallarını tercih etmeleri işletmeler açısından önem arz etmektedir.