Eğitim Bilgileri
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorLisans
Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye
2000 - 2002
2000 - 2002Ön Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, İktisadi Ve İdari Programlar Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Çevreye duyarlı satın alma davranışını etkileyen etkenler üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
İşletme
Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Osmaneli Meslek Yüksekokulu, Yönetim Ve Organizasyon
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorMYO Müdürü
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Osmaneli Meslek Yüksekokulu, Yönetim Ve Organizasyon
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023A study on the mediating effect of brand trust between perceived legitimacy of influencers and attitude toward brand: evidence from Turkey
Bora Semiz B., PAYLAN M. A.
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics , cilt.35, sa.9, ss.2181-2197, 2023 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022CONSUMER’E AŞKIN OLAN CONSTRUER’İN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: CONSUMER’İN AŞKIN ZEMİNİ OLARAK THEOSUMER
Paylan M. A.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.15, sa.3, ss.901-930, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022A Study on the Mediating Effect of Financial Literacy Between Personality Traits and Irrational Buying Behaviors
Paylan M. A., Kavas Y. B.
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.736-746, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Effect Of Reduced Perceived Financial Well-Being On Domestic Product Purchasing Behavior: The Case Of Turkey During COVID-19
Paylan M. A., Kavas Y. B.
IIUM JOURNAL OF ECONOMICS AND MANAGEMENT , cilt.29, sa.2, ss.331-360, 2021 (ESCI)
2020
2020A Study in the COVID-19 Process on Determining the Moderated Mediation Effect of Consumer Confidence Between Perceived Financial Well-Being, Prosocial Consumer Ethnocentrism Tendencies and Domestic Product Purchase Behaviour
PAYLAN M. A., KAVAS Y. B.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.19, ss.398-412, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
2017Consumer Ethnocentrism: An Application of CEESCALE on Syrian Refugees
PAYLAN M. A., ÇETİNKAYA C., ÖZCEYLAN E., DABBAA A.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.4, ss.937-949, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017”Genişletilmiş Benlik” Üzerine Bir Eleştiri: ”Matafora Olarak Consumer”
PAYLAN M. A.
T.C İstanbul Medeniyet Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.65-92, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015Tüketim Yoluyla Kimlik İnşası Düşüncesinin Mekân ve Nesne Tasavvuru Bağlamında Açılması Üzerine Bir Giriş Denem3si
PAYLAN M. A.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.8, sa.3, ss.59-67, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Çevreye Duyarlı Satın Alma Davranışını Belirleyen Etkenler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma
PAYLAN M. A., VARİNLİ İ.
ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITESI IIBF DERGISI-ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES , cilt.10, sa.1, ss.153-176, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015A Comperative Research on the Determinants of Environmentally-Conscious Consumption
Paylan M. A., Varinli I.
Eskişehir Osmangazi University Journal of Economics and Administrative Sciences , cilt.10, sa.1, ss.153-176, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2024
2024Sürdürülebilirlik Endeksi Hissesi Satın Alma Niyetinin Değer-Tutum-Davranış Modeli Kapsamında İncelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
PAYLAN M. A.
4. ULUSLARARASI BANKACILIK KONGRESİ, Bilecik, Türkiye, 16 Mayıs 2024
2021
2021Sosyal Medya Fenomenlerinin Tüketiciler Açısından Meşruiyetine (Kabulüne) Yönelik Bir Model Önerisi
BORA SEMİZ B., PAYLAN M. A.
25. PAZARLAMA KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 30 Haziran 2021
2021
2021Examining The Impact Of The Legitimacy Of Social Media Influencers On Attitude Towards The Brand And Purchase Intention From A Consumer Perspective
PAYLAN M. A., BORA SEMİZ B.
37th IBIMA Conference, Cordoba, Arjantin, 1 - 02 Nisan 2021
2020
2020The effect of perceived financial well-being on domestic product purchase during covid-19: moderating role of prosocial consumer ethnocentrism and income
PAYLAN M. A., KAVAS Y. B.
8th International Conference on Contemporary Marketing Issues, Virtual Conferece, Virtual Conference, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2020, ss.81-88
2017
2017Tüketici Davranışının Teorik İnşası Üzerine Bir İnceleme
PAYLAN M. A.
II. INTERNATIONAL ACADEMİC RESEARCH CONGRESS, ALANYA / ANTALYA, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.1993-1999
2009
2009Tarihsel Perspektiften Geleceğe Pazarlamanın Seyri
PAYLAN M. A., TORLAK Ö.
14. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Yozgat, Türkiye, 15 - 17 Şubat 2009, ss.1-11
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021Kümeleme Analizi ile Finansal Okuryazarlık ve İrrasyonel Satın Alma Davranışlarına Yönelik Bir Araştırma
PAYLAN M. A., KAVAS Y. B.
MUHASEBE-ORGANİZAYON-PAZARLAMA: Anlayış, Tartışma ve Gelişmeler ( 1. Basım), Karabulut Şahin, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.369-391, 2021
2018
2018Dindarlık ve Tüketici Etnosentrizmi: CEESCALE Ölçeği ile Bir Uygulama
PAYLAN M. A.
İşletme Bilimi Kapsamında Sektörel Araştırmalar İş Dünyasına ve Akademiye Yönelik Değerlendirmeler, Tüfekci Nezihe, Editör, Strategic Researches Academy, ss.283-296, 2018
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorPAZARLAMA VE PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ
Üye
Bilimsel Hakemlikler
Aralık 2023
Aralık 2023Politik Ekonomik Kuram
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2023
Şubat 2023ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2022
Mart 2022Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022Göç Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020