Education Information
2002 - Continues
2002 - ContinuesUndergraduate
Anadolu University, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Turkey
2007 - 2013
2007 - 2013Doctorate
Erciyes University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Turkey
2004 - 2007
2004 - 2007Postgraduate
Eskisehir Osmangazi University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Turkey
2000 - 2002
2000 - 2002Associate Degree
Marmara University, Vocational School Of Social Sciences, Economics And Administrative Programs, Turkey
Dissertations
2013
2013Doctorate
Çevreye duyarlı satın alma davranışını etkileyen etkenler üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
Erciyes University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
Foreign Languages
C1 Advanced
C1 AdvancedEnglish
Research Areas
Management
Marketing
Academic Titles / Tasks
2015 - Continues
2015 - ContinuesAssistant Professor
Bilecik Seyh Edebali University, Osmaneli Meslek Yüksekokulu, Yönetim Ve Organizasyon
Managerial Experience
2024 - Continues
2024 - ContinuesDirector of Vocational School
Bilecik Seyh Edebali University, Osmaneli Meslek Yüksekokulu, Yönetim Ve Organizasyon
Courses
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2023
2023A study on the mediating effect of brand trust between perceived legitimacy of influencers and attitude toward brand: evidence from Turkey
Bora Semiz B., PAYLAN M. A.
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics , vol.35, no.9, pp.2181-2197, 2023 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2022
2022A CRITIQUE ON THE CONCEPTUAL FRAMEWORK OF THE CONSTRUER AS A TRANSCENDENT CONSUMER: FROM CONSUMER TO THEOSUMER
Paylan M. A.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , vol.15, no.3, pp.901-930, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022A Study on the Mediating Effect of Financial Literacy Between Personality Traits and Irrational Buying Behaviors
Paylan M. A., Kavas Y. B.
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , vol.23, no.2, pp.736-746, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021The Effect Of Reduced Perceived Financial Well-Being On Domestic Product Purchasing Behavior: The Case Of Turkey During COVID-19
Paylan M. A., Kavas Y. B.
IIUM JOURNAL OF ECONOMICS AND MANAGEMENT , vol.29, no.2, pp.331-360, 2021 (ESCI)
2020
2020A Study in the COVID-19 Process on Determining the Moderated Mediation Effect of Consumer Confidence Between Perceived Financial Well-Being, Prosocial Consumer Ethnocentrism Tendencies and Domestic Product Purchase Behaviour
PAYLAN M. A., KAVAS Y. B.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.19, pp.398-412, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Consumer Ethnocentrism: An Application of CEESCALE on Syrian Refugees
PAYLAN M. A., ÇETİNKAYA C., ÖZCEYLAN E., DABBAA A.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.16, no.4, pp.937-949, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017”Genişletilmiş Benlik” Üzerine Bir Eleştiri: ”Matafora Olarak Consumer”
PAYLAN M. A.
T.C İstanbul Medeniyet Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi , vol.2, no.1, pp.65-92, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Tüketim Yoluyla Kimlik İnşası Düşüncesinin Mekân ve Nesne Tasavvuru Bağlamında Açılması Üzerine Bir Giriş Denem3si
PAYLAN M. A.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , vol.8, no.3, pp.59-67, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Çevreye Duyarlı Satın Alma Davranışını Belirleyen Etkenler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma
PAYLAN M. A., VARİNLİ İ.
ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITESI IIBF DERGISI-ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES , vol.10, no.1, pp.153-176, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015A Comperative Research on the Determinants of Environmentally-Conscious Consumption
Paylan M. A., Varinli I.
Eskişehir Osmangazi University Journal of Economics and Administrative Sciences , vol.10, no.1, pp.153-176, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2021
2021Sosyal Medya Fenomenlerinin Tüketiciler Açısından Meşruiyetine (Kabulüne) Yönelik Bir Model Önerisi
BORA SEMİZ B., PAYLAN M. A.
25. PAZARLAMA KONGRESİ, Ankara, Turkey, 30 June 2021
2021
2021Examining The Impact Of The Legitimacy Of Social Media Influencers On Attitude Towards The Brand And Purchase Intention From A Consumer Perspective
PAYLAN M. A., BORA SEMİZ B.
37th IBIMA Conference, Cordoba, Argentina, 1 - 02 April 2021
2020
2020The effect of perceived financial well-being on domestic product purchase during covid-19: moderating role of prosocial consumer ethnocentrism and income
PAYLAN M. A., KAVAS Y. B.
8th International Conference on Contemporary Marketing Issues, Virtual Conferece, Virtual Conference, Greece, 11 - 13 September 2020, pp.81-88
2017
2017Tüketici Davranışının Teorik İnşası Üzerine Bir İnceleme
PAYLAN M. A.
II. INTERNATIONAL ACADEMİC RESEARCH CONGRESS, ALANYA / ANTALYA, Turkey, 18 - 21 October 2017, pp.1993-1999
2009
2009Tarihsel Perspektiften Geleceğe Pazarlamanın Seyri
PAYLAN M. A., TORLAK Ö.
14. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Yozgat, Turkey, 15 - 17 February 2009, pp.1-11
Books & Book Chapters
2021
2021Kümeleme Analizi ile Finansal Okuryazarlık ve İrrasyonel Satın Alma Davranışlarına Yönelik Bir Araştırma
PAYLAN M. A., KAVAS Y. B.
in: MUHASEBE-ORGANİZAYON-PAZARLAMA: Anlayış, Tartışma ve Gelişmeler ( 1. Basım), Karabulut Şahin, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.369-391, 2021
2018
2018Dindarlık ve Tüketici Etnosentrizmi: CEESCALE Ölçeği ile Bir Uygulama
PAYLAN M. A.
in: İşletme Bilimi Kapsamında Sektörel Araştırmalar İş Dünyasına ve Akademiye Yönelik Değerlendirmeler, Tüfekci Nezihe, Editor, Strategic Researches Academy, pp.283-296, 2018
Memberships / Tasks in Scientific Organizations
2023 - Continues
2023 - ContinuesPAZARLAMA VE PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ
Member
Scientific Refereeing
December 2023
December 2023Politik Ekonomik Kuram
National Scientific Refreed Journal
August 2023
August 2023Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
National Scientific Refreed Journal
February 2023
February 2023ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS
National Scientific Refreed Journal
August 2022
August 2022Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
National Scientific Refreed Journal
March 2022
March 2022Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
National Scientific Refreed Journal
February 2022
February 2022Göç Araştırmaları Dergisi
National Scientific Refreed Journal
November 2021
November 2021Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
National Scientific Refreed Journal
August 2021
August 2021Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
National Scientific Refreed Journal
November 2020
November 2020